Veelgestelde vragen (FAQ)

Op deze pagina vind je antwoorden op vragen die vaak worden gesteld over onze apotheek en onze diensten. De antwoorden zijn per thema verzameld, zodat je eenvoudig kan zoeken. Vind je hier niet de juiste informatie, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons of jouw vraag rechtstreeks aan ons te stellen in de apotheek.

Op deze pagina

COVID-19 VACCINATIE HERFST 2024

Er worden geen uitnodigingen meer verstuurd. Indien je een vaccin wil kan je een afspraak maken bij onze apotheek of bij jouw huisarts.

Er zal enkel gevaccineerd worden met het laatste nieuwe vaccin van Pfizer. Comirnaty JN.1

Neen, zowel de vaccinatie als het vaccin zijn GRATIS.

Neen, wij kunnen voor jou een voorschift aanmaken.

Dit kan gemakkelijk via de knop "maak een afspraak". Indien gewenst kan u ook telefonisch een afspraak maken : 03 776 63 60

Er bestaat nog geen combi-vaccin. Je kan wel beide vaccins gelijktijdig laten zetten (in iedere arm een vaccin). Dit kan tussen 15/10 en 31/10.

Ja, het vaccin wordt geregistreerd op vaccinet. Dit kan je een dag of 2 na jouw vaccinatie raadplegen via mijngezondheid.be

UZ Gent - Dienst Kindergeneeskunde Corneel Heymanslaan 10 9000 Gent secretariaat.kinderpneumologie@uzgent.be/// UZ Antwerpen - Dienst Kindergeneeskunde Drie Eikenstraat 655 2650 Edegem 03 821 32 51

GRIEP VACCINATIE HERFST 2024

De vaccinatie is GRATIS. Het vaccin dien je te betalen. Dit volgens de teugbetaling van jouw mutualiteit.

Ja, het vaccin wordt geregistreerd op vaccinet. Dit kan je een dag of 2 na jouw vaccintie raadplegen via mijngezondheid.be

Neen, wij kunnen voor jou een voorschift aanmaken.

Dit kan gemakkelijk via de knop "maak een afspraak". Indien gewenst kan u ook telefonisch een afspraak maken : 03 776 63 60

Toegankelijkheid van de apotheek

Zowel de inkom als het interieur zijn zo ontworpen, dat rolstoelgebruikers zich er gemakkelijk kunnen bewegen.

Schuin over de apotheek bevinden zich 4 parkeerplaatsen. Ook voor de zwarte garagepoort mag geparkeerd worden tijdens onze openingsuren.

Als onze parking vol is en je parkeert op de straat, dan moet je een parkeerschijf gebruiken.

Je kan gerust gaan zitten als je moet wachten. We hebben 2 gemakkelijke stoelen in de apotheek staan.

Bestelling en levering

Je kan geneesmiddelen of gezondheidsproducten reserveren en bestellen via onze gratis app. https://procura.farmad.be/index.html#/?apb=462127 De reservaties of bestellingen kan je afhalen in de apotheek of via onze MUURAUTOMAAT 24/7. Via deze app kan je ook jouw voorschriften doorsturen, zo kunnen ook voorschriftplichtige geneesmidden gereserveerd worden en afgehaald worden in de apotheek of via de MUURAUTOMAAT 24/7.

Jawel. Wij streven ernaar om producten aan huis te leveren bij onze patiënten die niet meer mobiel zijn. Deze service is GRATIS. Contacteer ons voor meer info.

Diensten in de apotheek

Ja. Aarzel dus niet om er een te vragen als je er nog geen hebt.

Ja. Je kan hier een vaccinatie tegen Covid-19 en/of tegen de Griep laten zetten. Maak hiervoor een afspraak via onze afsprakenmodule of telefonisch (03 776 63 60).

Ja. Deze is 24 op 7 beschikbaar. Je kan er onmiddellijk aankopen. Dit is gelimiteerd door de wetgeving: geneesmiddelen en geneesmiddelen op voorschrift moet je bestellen via onze app. Je ontvangt een QR code om jouw bestelling af te halen aan de MUURAUTOMAAT. Voor verdere info hierover, kan je bij ons terecht.

Natuurlijk. Onze contactgevens staan op onze website. Contacteer ons via "berichten" op onze app (snelste respons) of via e-mail. We proberen je zo snel mogelijk te antwoorden.

Jazeker. Heb je een discrete vraag te stellen, geef ons een seintje en dan zetten we het gesprek verder in de besprekingsruimte. Schuifdeur en gordijn zorgen ervoor dat dit gesprek in alle discretie kan verlopen.

Dat kan je zowel via de afsprakenmodule op onze website als in de apotheek.

Ja dat hebben we. We hebben reeds een uitgebreid gamma. Deze zijn ook goed voor je portemonnee, we houden ze bewust laag in prijs.

Alleen geneesmiddelen zonder hun kartonnen doosje en bijsluiter, mogen teruggebracht worden naar de apotheek. Meer informatie hierover vind je in de sorteergids voor vervallen en ongebruikte geneesmiddelen. https://www.apb.be/APB_LIBRARY/PUBLIC/2023_expired_medication_A5_NL%20web.pdf

Zeker. Je kan bij ons terecht voor oa. aerosolapparaten, krukken, bloeddrukmeters, borstkolven, rolstoelen, rollators, enz... Ons team geeft je graag advies en legt uit hoe je het materiaal kunt gebruiken.

Ja dat kan. In ons gamma hebben we oa. steunkousen, stomamateriaal, incontinentiemateriaal, sonden, enz. Ons team adviseert je graag met professionaliteit en empathie. Vraag ook naar onze besprekingsruimte.

Ja. Wij hebben het volledige gamma van Cent pur Cent in huis. Je kan dagelijks terecht voor vragen over make-up of maak een afspraak via de afsprakenmodule. We hebben 1 maal per jaar een gratis demo-dag (1 op 1 met een visagiste van Cent pur Cent) en 1 maal per jaar een gratis workshop van Cent pur Cent.

Wachtdienst

Je vindt de apotheken die van wacht zijn op www.apotheek.be Ook via het scherm op onze MUURAUTOMAAT kan je de apotheken die van wacht zijn vinden. Druk op het scherm en druk dan op de knop "apotheken van wacht in de buurt".

Heb je een voorschrfit, dan betaal je geen wachttaks. Heb je geen voorschrift, dan wordt er een éénmalige wachttaks aangerekend. Dit bedrag wordt duidelijk geafficheerd aan de apotheek.